Izvor: Tanjug, RTS
Ugovor su potpisali ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i izvršni direktor kompanije DSD Noel Manfred Singer.
Prevodnica na HE Đerdap 1 puštena je u rad 1970. godine i do sada je kroz tu prevodnicu prošlo oko 400.000 plovila, međutim, veća rekonstrukcija do danas nije urađena.
Kapacitet prolaska na nivou godine kroz prevodnicu Đerdap 1 je 6.300 plovila, a nakon rekonstrukcije će biti 10.000 plovila što je važno za povećanje trgovine, tuzima i ekonomiju Srbije generalno, rečeno je na potpisivanju u Vladi Srbije.
Mihajlovićeva je istakla da Vlada Srbije ulaže 200 miliona evra u razvoj vodnog saobraćaja, vodnog koridora. "To znači da plovnost Dunava mora da bude na najvišem nivou. Radimo na tome da povećamo bezbednost plovidbe, ali i broj putnika i količinu tereta koja se prevozi vodnim koridorima", rekla je Mihajlović.
Milorad Grčić, direktor JP "Elektroprivreda Srbije" rekao je da rekonstrukcija prevodnice koja je puštena u rad pre više od 40 godina do danas nije u većoj meri rekonstruisana, navodeći da su druge države zapadne Evrope uspele svoje prevodnice u prethodnim decenijama da modernizuju.
"Što se tiče samog Đerdapa završavamo poslednji hidroagregat na Đerdapu 1 i produžili smo mu vek najmanje 30 godina. Posle toga krećemo u rekonstrukciju Đerdapa 2", rekao je Grčić.
Rekonstrukcija brodske prevodnice na HE Đerdap1 jedan je od najvrednijih projekata u okviru investicionog ciklusa. Prevodnica je važna ne samo za Srbiju, već i za sve zemlje kroz koje Dunav prolazi i za EU u celini, jer je u pitanju važan evropski saobraćajni koridor.
Iz tog razloga, 40 odsto investicije obezbeđuje se kroz bespovratna sredstva Evrospke unije.
Inače, posle potpisivanja ugovora, izvođač kreće sa izradom preostale tehničke dokumentacije kako bi u septembru počeli radovi koji će trajati oko godinu dana, a rok za završetak je novembar 2020. godine.
Srbija će nastaviti da ulaže i u druge projekte u vodnom saobraćaju, u povećanje plovnosti Dunava, u izgradnju luka u Smederevu, Beogradu i Sremskoj Mitrovici kako bi se u potpunosti iskoristio potencijal vodnog saobraćaja.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!