Izvor: FoNet, Hina
Uprkos više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja, koje je donelo šest najvećih platformi, istraživanje je pokazalo je da su samo dve - Pinterest i TikTok otkrile i uklonile više od 95 odsto takvog sadržaja na internetu.
Dobrotvorna organizacija je rekla da su Metin Instagram i Fejsbuk odgovorni za samo jedan odsto otkrivenih sadržaja o samoubistvu i samopovređivanju, a da je Iks odgovoran za samo jednu od 700 odluka o moderiranju sadržaja.
Studija je analizirala javno dostupne zapise o više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja koje je donelo šest mreža: Fejsbuk, Instagram, Pinterest, Snepčet, TikTok i Iks.
Prema studiji, odgovor većine platformi na sadržaj o samoubistvu i samopovređivanju bio je "nedosledan, neujednačen i neprimeren cilju".
Predsednik dobrotvornog udruženja Ian Rasel i njegova porodica osnovali su Fondaciju "Molly Rose" u znak sećanja na njegovu ćerku Moli, koja je okončala život u 14. godini 2017. godine nakon gledanja štetnog sadržaja na društvenim mrežama.
"Gotovo sedam godina nakon Moline smrti šokantno je videti kako većina velikih tehnoloških kompanija i dalje sedi skrštenih ruku i bira nedelovanje umesto spasavanja mladih života", rekao je Rasel.
Fondacija je otkrila da društvene mreže rutinski ne uspevaju da otkriju štetan sadržaj u najrizičnijim delovima svojih usluga.
Na primer, rečeno je da je samo jedna od 50 objava o samoubistvu i samopovređivanju, koje je otkrio Instagram, bio video format, uprkos tome što funkcija kratkog formata rils sada čini polovinu vremena provedenog u aplikaciji.
Studija je, takođe, optužila mreže da ne sprovode sopstvena pravila, ističući da je TikTok otkrio gotovo tri miliona sadržaja o samoubistvu i samopovređivanju, ali je suspendovao samo dva naloga.
Istraživanje se zasnivalo na odlukama o moderiranju sadržaja donesenim u Evropskoj uniji (EU), koje moraju biti javno dostupne.
Kao odgovor na studiju, iz Mete poručuju je da sadržaj koji podstiče na samoubistvo i samopovređivanje krši pravila te kompanije.
"Ne verujemo da statistika u ovom izveštaju odražava naše napore. Samo u prošloj godini uklonili smo 50,6 miliona takvog sadržaja na Fejsbuku i Instagramu globalno, a 99 odsto je uklonjeno pre nego što nam je prijavljeno. Međutim, u EU trenutno nismo u mogućnosti da primenimo sve naše mere koje se izvode u Ujedinjenom Kraljevstvu i ostatku sveta", tvrde iz te kompanije.
Snepčet naglašava da su sigurnost i dobrobit te internet zajednice glavni prioritet.
"Snepčet je osmišljen kako bi se razlikovao od drugih platformi, bez otvorene početne strane neproverenog sadržaja i moderiranja sadržaja pre javne distribucije", navode iz te društvene platforme.
Poručuju da je strogo zabranjen sadržaj koji podstiče samopovređivanje ili samoubistvo, a da ukoliko to identifikuju ili im bude prijavljeno, brzo uklanjaju takav sadržaj i preduzimaju odgovarajuće mere.
"Takođe, delimo resurse za prevenciju samopovređivanja i podršku kada saznamo da je član naše zajednice u nevolji i možemo obavestiti hitne službe kada je to potrebno", tvrde iz Snepčeta.
TikTok nije komentisao studiju, ali je rekao da su njegova pravila jasna - ne dopuštaju prikazivanje, afirmaciju ili deljenje planova za samoubistvo ili samopovređivanje.
Pinterest i Iks nisu odgovorili na zahtev za komentar.
Komentari (0)
Ne postoji komentar!